5 tips til sundere livstil uden at gå kold

Skrevet af Fady Allan, 7. January 2019

Start en sundere livsstil uden at gå kold!

Du er en af de mange; en helt normal én i mængden. Og det er helt OK. Du er nemlig en af dem der også vil bruge årsskiftet til at kickstarte en sundere livsstil, med alt hvad det indebærer af sundere mad og træning. Og det er sandsynligvis tiltrængt, for sommeren var som vi alle ved både lang og varm, og bød på anseelige mængder grillmad og rosé. Da sommeren endelig sluttede, var vi så langt henne på året, at det dér med den nye livsstil ikke gav mening, for lige om lidt startede julefrokosterne jo. Med andre ord har du ikke overrendt fitnesscentret det sidste halve år, og løbeskoene har samlet godt med støv på skohylden.

Nu vil du gøre noget ved det!


Spørgsmålet er bare, hvordan undgår du at ende som en af dem der træner fem gange de første to uger, og så forsvandt alle de gode intentioner igen frem til næste nytår.


Vi har allieret os med personlig træner Sandra Rosendahl, der til daglig har sin gang i REPEAT med forskellige kunder, som hun hjælper med en sundere livsstil.



Her giver Sandra sine 5 bud på hvordan du starter din sundere livsstil op, uden at gå kold efter få uger:


1. Delmål: Sæt dig nogle små delmål, så der ikke er for lange udsigter til dit endelige mål. på den måde vil du nemmere kunne holde motivationen oppe. Det kan for eksempel være at tabe dit første kilo, træne 2 gange om ugen eller kunne løbe din første kilometer uden pause.


2. Test og måling: Hvis dit mål med træningen er at blive stærkere så skriv ned hvad du kan løfte i de forskellige øvelser, så du på den måde kan se din udvikling. Måske kan du tage 1 armbøjning i dag, men om 14 dage kan du måske tage 3? - Det giver ofte én lyst til at fortsætte det hårde arbejde, da du kan se en udvikling.


3. Træn med en ven: Det kan være sjovt og hyggeligt at have en træningsmakker! Og det kan på dage hvor energien er lav også være med til at gøre at du ikke bliver hjemme på sofaen efter arbejde, da du så skal brænde din trænings makker af ;-)


4. Vær realistisk: Hvis du ikke har trænet længe så start stille ud, så du ikke kører død i træningen eller får skader ved at skulle træne længe og hver eneste dag. Hviledage er undervurderet og faktisk ret vigtige!


5. Det skal være sjovt: Husk at den træning du laver skal være sjov! Det skal være noget du kan se dig selv gøre på længere sigt, og ikke kun i den periode hvor du lige skal have forbrændt julefedtet. Træner du kun af pligt vil du ikke kunne holde motivationen særlig længe.


Vi håber du kan bruge de gode råd fra Sandra!
Vil du se og læse mere til hende, så fang hende på instagram her.


Husk at du i REPEAT nu kan vælge medlemskabet ’Value’ hvor du både kan tage en ven med hver gang, og samtidig få løbende kropsscanninger to gange om måneden. Medlemskabet koster 249 kr. pr. md. Så skulle de gode råd med test og måling samt træning med en ven i hvert fald være klaret :-)