REPEAT - When Fitness & Passion Join Forces

Skrevet af Peter Modin, 6. June 2018

En livsstilsekspert kendt fra TV sagde en gang i et oplæg; ”er der dog ingen i fitnessbranchen der kan være lidt mere end bare pris splashes og gratis træning resten af året for deres kunder”.

Det er nok ingen hemmelighed at fitnessbranchen i høj grad er drevet af kampagner med gode tilbud. Det er kunderne opdraget med gennem en lang årrække, hvilket gør det svært at holde sig ude af det game, hvis man gerne vil have svedende folk i butikken. Den virkelighed er vi i REPEAT også en del af, på godt og ondt.




I REPEAT har vi dog truffet en række valg. En række valg omkring hvem vi gerne vil være, hvem vi vil være noget for, samt hvordan. Det betyder vi har gjort mere ud af indretningen end man normalt ser i et dansk fitnesscenter, og at vi eksempelvis har brugt utrolig lang tid på at beslutte hvordan en vandhane i centret skulle se ud. Velvidende den til syvende sidst blot skal kunne sende koldt og varmt vand ud gennem sin tud.


I REPEAT siger vi at vi gerne vil være mere end bare fedtprocenter og proteinpulver. Vi vil gerne være noget for dem, hvor rammerne, musikken, duften, servicen, ja kort sagt hele oplevelsen betyder noget. Det gælder også i vores kommunikation og branding. Vi vil gerne tale til maven og følelsen, fremfor kun det rationelle aspekt i form af pris. REPEAT skal handle om mere end det.




Om vi er lykkedes må være op til andre at bedømme, men sidste lørdag fik vi et stort skulderklap, da vi vandt en sølv award ved IDA – International Design Award, der er en af de mere anerkendte internationale design awards. Prisen blev uddelt i kategorien ’Poster design’, og givet for en af vores oprindelige posters udviklet i forbindelse med lanceringen af REPEAT.


Bag de prisvindende posters og REPEATs visuelle identitet står Art director og Designer Claus Rysser Ogihara, der med med 15 års erfaring og et skarpt kompromisløst øje fik til opgave at skabe REPEATS identitet. For som med indretning, duft og musik er det absolut ikke tilfældigt hvilken skrifttype der skrives med, eller hvilket mønster der benyttes.


Vi har bedt Claus sætte lidt ord på de tanker og baggrunde der ligger bag den identitet der afspejler REPEAT, og som man møder på hjemmesiden, bannere, flyers og sågar også i centret.



Hej Claus. Hvad tænkte du i første omgang om at skulle
udvikle en identitet for en ny og anderledes fitnesskæde?

Jeg tænkte at det ville blive et utrolig spændende samarbejde med folk der havde en så stærk passion og drive for at skabe noget nyt og anderledes. At det var en fantastisk mulighed at kunne være med fra starten af rejsen og skabe fundamentet til et så kompromisløst koncept som Repeat.


Hvor hentede du inspiration fra for at skabe identiteten?

Repeat’s urbane fitness koncept var helt nyt og aldrig set før i DK. Jeg blev inspireret af deres rebelske holdning og ønske om at skille sig ud fra resten af branchen. Derfor søgte jeg inspiration fra kilder uden for fitnessbranchen; fra modeverdenen, trendy natklubber og hippe caféer.




Hvad har du forsøgt at afspejle med identiteten?

Det kræver viljestyrke at sætte sig et mål og opnå det. Navnet Repeat er baseret på troen om at gentagelser er vejen til opnå sine mål. Derfor er det bærende element i den visuelle identitet 4 dynamiske mønstre som symboliserer vejen til succes for den enkelte. Stilen er rå, moderne og industriel med fokus på detaljerne.


Er der særlige elementer du vil fremhæve?

Valget af typografi og farver til Repeat’s identitet, er inspireret af klassiske luksus brands. Sort, hvid og guld er de primære farver tilsat urbane neon toner inspireret af Københavns natteliv. Fotostilen til portræt billederne er rå, sort/hvid og fashion inspireret. For at fremhæve det urbane, industrielle og rå univers som Repeat består af, er trænings billederne og Repeat’s indretning skudt i en dramatisk aften belysning. “Re-ord” som “Rebels”, “Reborn, og ”Renew” skaber stærke og inspirerende statements som bliver benyttet på tværs af hele identiteten. ”Re” betyder gentagelse og linker til navnet Repeat.




Hvor ser du at REPEATs identitet adskiller sig fra andre fitnesskæders?

Repeat’s identitet er unik og læner sig ikke op af andre. Det gælder både indretning, design, fotostil, tone of voice, brug af typografi og farvevalg. Når man laver design som ikke følger mainstream normerne kan man ikke gøre alle glade, men det har heller ikke været målet. Effekten af dem man rammer er til gengæld langt stærkere. I mit løbende samarbejde med Repeat forsøger vi hele tiden at rykke grænserne og stræber altid efter at blive bedre og på at være et skridt foran.


REPEAT - IDA Award:

https://idesignawards.com/winners/zoom.php?eid=9-18435-18

REPEAT- Case video:

www.youtube.com/watch?v=YQMu4v7Y6OY

CRO - Claus Rysser Ogihara:

www.clausrysser.com