Champagne og fitness behøver ikke være modsætninger

Skrevet af Fady Allan, 29. May 2017

Lysten til at skabe noget der var 100% bygget på passion og årelang erfaring fra ind- og udland, noget der skilte sig ud, var grunden til at Rasmus Ingerslev i 2016 samlede det team der i dag ejer og driver REPEAT. Med 2 åbne centre og flere på vej ser ambitionen om at ryste op i fitnessbranchen ud til at være godt på vej.


”Jeg tror på at innovation er afgørende, hvis man skal have flere til at træne. Man kan ikke bare tilbyde mere af det samme og forvente at folk pludselig får lyst til at træne. Og skal man være lidt grov, kunne man sige at fitnessbranchen herhjemme var begyndt at ligne en god gang leverpostej; et helt OK produkt men meget lidt variation over temaet, og ikke rigtig noget nogen elskede”


Fitness var blevet dagligvarehandel hvor alt drejede sig om pris og beliggenhed, og i mindre grad om den oplevelse kunden får omkring produktet.


Oplevelsen i fokus

”Selvfølgelig er det svært at adskille sig på en håndvægt. Den vejer 20 kg uanset hvilket fitnesscenter du løfter den i. Til gengæld kan vi differentiere os på den oplevelse vi giver.”


Med den tilgang blev REPEAT skabt trin for trin. Navnet blev valgt; og det måtte ikke indeholde ordet ’fitness’ da REPEAT som koncept skulle tænkes bredere. Logoet blev tegnet, indeholdende de tre streger der symboliserer gentagelsen. Hver detalje blev vendt og drejet nøje, for at skabe præcis det fitnesscenter som ejerne selv drømte om at træne i.


”Når man går på restaurant vil man jo også gerne spise i lækre omgivelser. Et sted man føler sig godt tilpas og at man hører til. Selvfølgelig skal maden være god, men omgivelserne, betjeningen, duften og musikken er også super vigtige dele af den samlede oplevelse.”


Derfor finder man i REPEAT både diskokugler i opgangen, forgyldte vandhaner, bronzespejle i loftet og live DJ minimum en gang om ugen. Udstyret er nøje udvalgt fra øverste hylde, og man støder blandt andet på high-end mærker som Gym80 og Eleiko.



Mere end fedtprocenter og proteinpulver

”Faktum er, at træning for mange er noget der skal overstås fordi de vil opnå et resultat. De træner ikke fordi de kan lide selve træningen. Ved at lægge meget stort fokus på at skabe et miljø, hvor en bestemt type virkelig vil føle sig på hjemmebane, er det vores ambition at flere vil finde glæde i træningen og derfor også blive ved med at træne. Vi ser os meget mere som livsstil end bare fitness”


Den bestemte type Rasmus Ingerslev taler om er de urbane unge, eller unge af sind, der lever og bruger byens puls. Dem der træner og går op i at holde sig i form, men som også spiser kebab og går i byen. Det er ikke ’enten-eller’.


”Hos os skal fitness være mere end bare fedtprocenter og proteinpulver. Vi ved jo godt at vores målgruppe også går til koncerter og i byen. Deres liv rummer mange facetter, og det skal vi som brand også kunne. Champagne og fitness behøver ikke være modsætninger.”


Det ses konkret ved flere fredagsevents for centrets medlemmer, hvor der både har været serveret champagne og organiske cocktails til at starte weekenden på. Der har sågar også været afholdt ’Appreciation party’ i centret for flere hundrede medlemmer med cocktailbar, sushi og tatovør til at forevige dagen hos de friske.



Vil hellere betyde meget for få, end lidt for mange

Rasmus er udmærket klar over at et så fokuseret koncept har sine konsekvenser, og at det ikke er alle der vil finde kærlighed ved første blik i REPEAT.


”Vi er ikke det rigtige valg for alle med et så fokuseret koncept. Der er ting andre fitnesskæder er bedre til end os, og sådan skal det være. Forskellighed er godt, og vinderne ved et mere differentieret marked vil i sidste ende være dem der gerne vil træne, fordi de bedre kan finde et produkt der passer til netop dem.”


Det vil alt andet lige betyde at målgruppen er det mindre, og verdensherredømmet ikke ligger lige for. Det kan Rasmus Ingerslev dog godt leve med.


”Vi vil hellere betyde meget for få, end lidt for mange. Med det mnner jeg at vi vil skabe et unikt træningsmiljø for ligesindede - og det kan man kun gøre hvis man tør tage nogle valg og fravalg som man godt ved ikke falder i alles smag. Men som en god ven en gang sagde til mig; alle mands ven er ingen mands ven. Det lever vi efter og vi er meget taknemlige for at REPEAT er blevet modtaget så utroligt positivt af vores medlemmer. Når man lægger hele sin sjæl i et projekt, så er det selvfølgelig ekstra rart at det lander godt”, slutter Rasmus.