Fuel your passion - Et opgør med den polerede fitnessreklame

Skrevet af Peter Modin, 10. January 2018

Vi kunne have vist håndvægte og halvnøgne kroppe. Men vi tog til Færøerne og lavede en fortælling om 21-årige Mikkel fra Odense, mens vi filmede fugle, får og vandfald. Det er ikke poleret fitness.


Det er januar. Det betyder at de fysiske såvel som moralske tømmermænd rammer ovenpå en december med lidt for meget mad, hygge og alkohol. Løbeskoene og træningstøjet skal frem. Der skal brændes kalorier af og leves op til de opstillede nytårsforsætter.

Det betyder travlhed i fitnesscentrene, gode tilbud, og ikke mindst er det sæsonen hvor fitnesskæderne kommer ud med deres nyeste reklamefilm. Det gælder også hos os i REPEAT, for man skulle da være en skidt købmand hvis man ikke lancerede netop i januar.


Et opgør med den polerede fitnessreklame


Og vi kender dem alle. Den klassiske polerede fitnessreklame med æstetisk flotte kroppe, og en speaker der fortæller at der altså er håndvægte i centret. Men det ved vi jo godt! Vi ved jo godt at der med kontinuerlig træning, er mulighed for at få en pænere og stærkere krop, og vi ved jo også godt at der nok er håndvægte i centret.

I REPEAT siger vi at ’fitness er mere end bare fedtprocenter og proteinpulver’. Vi er bevidste om at fitness ikke er det eneste i livet, men en del af det, på lige fod med at gå til koncert, rejse, gå ud at spise eller i byen. Det skal vi kunne rumme. Derfor var det vigtigt for os at lave en film, der turde gøre op med den stereotype fitnessreklame.




Vores generation har meget på hjerte, meget vi gerne vil opleve og opnå. Vi er drevet efter at få noget ud af vores liv. Derfor ville vi gerne lave en film med holdning. En film der illustrerer den passion og drivkraft vi alle besidder, samt hvordan det at gå i fitnesscenter kan give brændstof til at udleve denne passion – hvad end den måtte være. Resultatet er ’Fuel Your Passion’. En dokumentaristisk fortælling om passion og det at være tilstede i nuet.



Bjergbestiger med lidt ekstra i rygsækken


Filmen handler om Mikkel Tofteskov Hansen, der til dagligt træner i vores center i Odense, og skildrer hans passion for at rejse og bestige bjerge. Mikkels store drøm er at bestige det højeste bjerg på hvert af de syv kontinenter. I februar fører det ham til bjerget Aconcagua i Argentina på cirka 7.000 højdemeter. Det bliver det andet bjerg af de syv for Mikkel. I REPEAT møder du oftest Mikkel på Stairmasteren påført en rygsæk med 20 kg. ekstra vægt, for at klargøre sin fysik til det krævende bjerg, der hvert år kræver sine ofre grundet højdesyge.




Mikkel er om nogen eksemplet på en ung mand med drømme, vilje og passion. Derfor har vi valgt at skildre ham, og være troværdige mod hans historie. Håbet er at andre kan spejle sig i Mikkels brændende passion, for i bund og grund handler det ikke om hvorvidt man er bjergbestiger eller ej. Passion har mange ansigter. Nogle vil bestige bjerge som Mikkel, andre blive Danmarks bedste kok eller designer, mens det for en tredje måske handler om at være den bedste mor man kan være. Og det er vel netop dette vi alle har til fælles. Der er en grund til vi træner, men årsagerne er vidt forskellige. I Repeat ser vi det som vores rolle at hjælpe folk til at realisere deres passion, uanset dagsformen og hvad målet er. Fuel your passion!





Fundamentet bag REPEAT


I virkeligheden er det også denne passion REPEAT er bygget på. Først var det bare skitser og en drøm, sidenhen blev tankerne realiseret med masser af hårdt arbejde, og til sidst stod der et fysisk center. Vel at mærke netop dét fitnesscenter, som os ejere gerne vil træne i, og til dagligt står vi der selv; ved bænkpressen, boksepuden eller TRX’en. Én for at kunne lave en Ironman, en anden for at blive europamester i karate. Så på den led er ’Fuel Your Passion’ faktisk også en fortælling om Repeat og folkene bag, samt den fællesnævner der er med Jer medlemmer.



Resultatet er kørt i mål med produktionsselskabet Gobsmack og instruktøren Stefan Pflug. Vi er i al beskedenhed meget taknemmelige for resultatet. Det er lykkedes på fornem vis at skildre det budskab vi ville ud med, på en visuel stærk måde, og forhåbentlig kan filmen inspirere andre, og måske give lidt stof til eftertanke i forhold til den støjende tid vi lever i.

Har du ikke set filmen endnu, kan den ses her.

Enjoy!

Peter Modin
Forretningsudviklingsdirektør & medejer
REPEAT