Hvornår er man international?

Skrevet af Peter Modin, 26. September 2018

Lørdag åbner REPEAT i Malmø. For tidligt ville professorerne på CBS nok sige. Men skal man lade sig diktere af teori og lærebøger, eller det der forener os på tværs af grænserne?

Kom med en tur bag om overvejelserne omkring REPEATs tidlige ekspansion til Malmø.

På lørdag åbner vi det femte REPEAT center. Denne gang i Malmø. Hver gang et center åbnes føles det specielt. Der er nerver, ambitioner, stress og helt oprigtige følelser involveret hver evig eneste gang. Men på lørdag er det ekstra specielt. Det er uden for Danmarks grænser, og i den tid vi lever i, er det vel i sig selv næsten specielt.


Mange har spurgt om det nu ikke er for tidligt at søge uden for landets grænser. Dåbsattesten siger jo kun to år. Slår vi op i lærebøgerne på Handelshøjskolen, er det nok heller ikke den anbefalede rækkefølge. Vi tror bare ikke det er sådan vi skal se på det. Fremfor grænser og teori, tror vi snarere det handler om at se på hvad der forbinder os på tværs af grænser. Hvad forbinder den generation der træner i REPEAT?



Hvornår er man international?

En engageret medarbejder spurgte efter offentliggørelsen af centret i Malmø: ”Hvornår er man egentlig international?”. Et godt spørgsmål. Er det når man er i to lande, fem lande eller ti lande? Vi tror ikke svaret ligger i et tal, snarere i et mindset og et DNA.

REPEATs DNA er ikke bundet op på specifikke nationale dyder. Fællesnævneren er den passion vores medlemmer har for deres træning; ønsket om at rykke sig fra A til B uanset dagsformen. Samt det liv og den livsstil der udleves i større byer. Det afgørende er ikke om det hedder Odense, København, Malmø eller for den sags skyld Stockholm eller London.


Relevante før, under og efter træning

I REPEAT vil vi gerne facilitere den fysiske rejse vores medlemmer skal på, samt kunne favne og være en naturlig del af deres urbane og aktive livsstil. Vi vil være mere end bare fedtprocenter og proteinpulver. Det skal være muligt at føle sig hjemme og få en træningsoplevelse af højeste kvalitet.

Derfor har vi forsøgt at skabe en motiverende ramme, hvor udstyret er nøje udvalgt fra forskellige leverandører blandt de absolut bedste på markedet. Vores skare af personlige trænere er ligeledes blandt de dygtigste i landet. Alt det fordi træningsoplevelsen skal være i top, og vi ønsker at give de bedste forudsætninger for at kunne rykke sig.

Rammen i centrene er rå, urban og industriel, tilsat neon toner fra nattelivet. Inspirationen er hentet globalt, bl.a. fra modeverdenen, natklubber og caféer. Dette for at skabe en ramme og et miljø som unge, og unge af sind kan identificere sig med. Musikken er nøje udvalgt af DJ Simon Witzansky uden reklameforstyrrelser, og i de nyeste centre er der installeret arbejdspladser hvor der kan kobles PC/Mac op, ligesom det er muligt at købe sunde måltider og kvalitetskaffe.



Dette for at favne bredere end bare den time træningen står på. Vi vil være relevante før og efter, og en naturlig del af det pulserende liv i byerne. Stedet hvor man kan slå en halv time ihjel før træning med lidt arbejde og en kop kaffe. Stedet hvor det er okay at snuppe et enkelt glas bobler fredag efter træning. For vi ved jo godt at vores medlemmer også går i byen, og de nok også spiser junk en gang i mellem. Det er ikke sort/hvidt. Nuancerne må der være plads til.


Inspiration der forener os

At banke pulsen op så sveden pibler frem og man glemmer tid og sted for en stund, mens man gennemfører et fedt træningspas kan aldrig handle om nationalitet. At nyde en god kaffe eller et glas champagne i lækre omgivelser kan heller ikke være patenteret dansk. Ej heller kan kombinationen af de to.



Rammen i REPEAT har et multinationalt udtryk, og vores mentalitet er ikke bundet op på et specifikt land eller by. Det er vores medlemmers livsstil heller ikke. I dag kan unge i København have mere til fælles med unge i Madrid, end med jævnaldrende i Lemvig. Og så kan REPEAT det også! Vi kender de samme brands på tværs af lande, vi har de samme referencer, helte og antihelte. Vi spiser den samme mad, og lader os inspirere af hinanden til at prøve nye ting og udvide vores horisont. På tværs af grænser findes der muligheder og inspiration der forener os.



Derfor er valget af Malmø som location til REPEATs femte center netop ikke kontroversielt. Vi synes faktisk det er et ret naturligt skridt i REPEATs tilværelse, og vi håber det er starten på mere. Der er en hel verden af storbyer fyldt med inspirerende unge mennesker, med noget på hjerte som vi gerne vil møde. Lørdag bliver det Malmø.


Så hvornår er det lige man er international?... Det bestemmer man vel egentlig selv.


Facts om centret i Malmø:

  • Ligger centralt placeret i shoppingcentret Triangeln
  • Det er 1.300 m2 stort
  • Der er døgnåbent som i DK